logo

HomePresent

Profin bemutatjuk ingatlanát


Szolgáltatásunk

El akarod adni az ingatlant? Gondolkodj a vevő fejével!

Mit csinál, aki ingatlant akar VENNI?

•Szeretné megtalálni a számára ideális ingatlant. Az ideális főbb paramétereit a földrajzi, tájolási, méretbeli, típusbeli és ár kritériumok határozzák meg.
•Kialakítja elképzelését, ami sokszor nem találkozik azonnal a piaci kínálattal. Ez frusztrálja őt.
•Több száz ingyenes hirdetési oldalt böngészve több ezres kínálattal találja szembe magát, amit hirtelen sokkoló és áttekinthetetlen számára.
•Majd többnyire a legnagyobb kínálattal rendelkező, könnyen kezelhető oldalaknál köt ki. Ott számára a kínálat szintén átláthatatlan, az első 10-20 oldalon található hirdetés erejéig tud figyelni, utána elfárad. Főleg a fotókat nézi, majd gyorsan átfutja a szöveget, ezek alapján azonnali döntést hoz: listára veszi vagy ignorálja az ajánlatot. Az ingyenesen hirdetett ingatlanokig el sem jut.
•A kiemeltet hirdetések szinte mind ingatlanirodákhoz vezetnek, tulajdonossal nem találkozik, az ingatlanos a minél magasabb árban érdekelt, az eladó mozgástere az alkura alacsony, mert még ki kell fizetnie az ingatlaniroda díját.

Mit csinál, aki ingatlant akar ELADNI?

 

•Szeretné eladni az ingatlanát minél magasabb áron, minél rövidebb idő alatt.
•Kialakítja az „álom árat” amennyit kapni szeretne és a „padló árat”, ami alatt nem adja oda.
•Hirdetni kezdi az ingatlant, minél olcsóbb –azaz ingyenes – csatornákon: ismerősi kör, Facebook, ingyenes hirdetési oldalak. A fizetős oldalak ingyenes szolgáltatásait választja.
•A hirdetése kezdetleges, amitől a vevőjelölt fárad és továbblép még mielőtt azt végigolvasná.
•Az első hirdetésekre minimális a reakció, többnyire ingatlanosok, akik megpróbálják lenyomni az árat és / vagy rávenni az eladót kizárólagos, magas sikerdíjas szerződés megkötésére.
•Kezdeti sikertelen saját hirdetés után profit bíz meg, aki kiveszi kezéből az irányítást. Idegenek idegeneket hoznak az ingatlanba, nem látja át a folyamatokat. Kiszámolja, hogy mennyit kell fizetnie sikerdíjként, az összeget horribilisnek tartja, az árból nem szívesen enged, hiszen még ki kell fizetnie a közvetítőt. Mozgástere csökken, a sikeres eladás esélye zuhan.

 

Mit csinál egy ingatlan iroda?

 

•Megkeresi az eladót kizárólagos szerződésre akarja rábeszélni. Elkészíti a portfóliót és szerepelteti a saját adatbázisában, vitrinjében, esetlegesen fizetős portálokon a saját oldalán. Csak külön díj ellenében emeli ki.
•Beérkező vevőjelölteket kiviszi, amit az eladó sokszor zaklatásnak érez.
•A sikerdíj egy 10 milliós ár esetében negyed millió forintnál kezdődik, de nem ritkán meghaladja a fél milliót is!
•Ingatlanközvetítés : eladó ingatlanok felkutatása, rendszerbe vétele, hirdetése, bemutatás, ártárgyalások eladó/ vevő részére, adás vételi szerződéskor jelenlét.
•Az ingatlanközvetítők próbálják az eladókat rávenni minél olcsóbb eladásra, tudva, hogy az ő jutalékuk, ami nem kevés összeg 3-6% bele kell épüljön az eladási árba. Így az eladók képesek azt mondani az ingatlanosoknak …”nekem legyen meg a X millió ft. a jutalékát tegye rá kérem”      Ezzel a mondattal piaci ár fölé helyezik az ingatlanjukat az eladók.
•Tehát bekerül az ingatlan az iroda adatbázisába, ahonnan hónapokkal később jelentkeznek, hogy túl magas az ár, nem jelentkezik senki..” vigyük lentebb az árát”…ne felejtsük el, hogy a beépített jutalék akár 500 ezer ft is lehet!! Az eladó már el van keseredve a sikertelenség miatt és bele megy az ár csökkentésbe. Majd ez a „ menjünk lejjebb az árral” havonként ismétlődik …míg a piaci árhoz jut az ingatlan. Ugye ekkor már az eladó 500 ezer mínuszban van mivel ki kell fizetnie az ingatlanközvetítőt!
•És meg érkezik a várva várt vevő! Az ingatlan eladásra kerül , de ez eltartott min. 1- 1 ½  évig.
FalusiVakáció csoport
FalusiVakáció csoport

Szeretnél egy ilyen weblapot teljesen ingyen?
Ez a weboldal a Nanoweb honlapszerkesztővel készült.
© Minden jog fenntartva.